dilluns, 28 de maig de 2012

Aquest és un article de la Vanguardia que es titula: La peor generación de padres e Internet  escrit per   José María Marco Ojer, professor de filosofía i Premi nacional d'innovación docent a través de materials per Internet. 


En aquest article l'autor reflexiona sobre el canvi de l'educació, d'una molt rígida a una altra molt permisiva. A partir d'aquesta idea introdueix les noves tecnologies com a un recurs que ha fomentat i forma part de com  entenem l'educació actualment. La tecnologia ens permet tot un recull de materials didàctics, uns recursos i una metodologia de treball que ens permet captar l'atenció de l'alumnat i fer del seu aprenentatge una eina d'utilitat i plena de significació per tal que en el seu dia a dia pugui utilitzar tots aquests recursos per poder desenvolupar-se i integrar-se en una societat globalitzada i plena de canvis.


És aquí doncs, on el paper dels mestres i dels pares entra en aquesta educació tecnològica. Els pares i mestres han d'ensenyar la capacitat crítica, de recerca d'informació, d'anàlisi...així com també mantenir un cert control sobre les hores que es passa l'infant dvant l'ordinador o els videojocs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada