La incorporació de les TIC al procés d'aprenentatge de l'alumnat pot ser un motiu d'innovació, però ha d'assegurar la competència digital de l'alumnat,la integració curricular, la inclusió digital, la innovació metodològica, i la compatibilitzat i coherent amb el projecte educatiu de centre.
Les TIC generen un gran esforç per al centre educatiu, esforços que es podrien concretar en tres tipus principalment:
Esforç de recursos humans, recursos que han de possibilitar l'ús eficient i satisfactori de les TAC al centre escolar o institut.
Esforç de recursos econòmics, per permetre la renovació i l'adquisició de nou maquinari i programari.
Esforç de recursos de formació, la integració de les TIC en els processos d'aprenentatge i del coneixement (TAC) exigeixen un esforç important per part del professorat per fer les modificacions oportunes en els procediments de treball i en l'ús dels recursos TIC
Per tant les fases que hauria de seguir qualsevoL Pla TAC de Centre haurien de ser:
- Definició de la visió del centre pel que fa a les TAC d'acord amb les especificitats del Projecte Educatiu del Centre, la normativa vigent i per a un termini temporal concret
- Diagnòstic de la maduresa digital del centrtre ( tant en l'àmbit curricular, com els usos de gestió, l'organització...)
- Definició dels objectius
- Palnificació de les prioritats
- Identificació dels recursos necessaris
- Assignació de tasques i responsabilitats
- Aplicació del Pla
- Avaluació del procés i establiment de nous objectius.
Com a vivència personal durant la meva estada de pràctiques a l'escola, vaig poder veure que estan incorporant les TAC en el procés d'ensenyament-aprenentatge en la majoria d'assignatures, no obstant actualment molts de l'equip docent no utilitzen els recursos tecnològics en els seves classes perquè no tenen coneixement o no hi creuen en aquests recursos.
Fonts d'informació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada